Kwaliteitscharter

Deel I.

Wat verwacht de Feproma-leverancier van de Fema-Handelaar?

  • Ethisch handelen
  • Instemmen met lange termijn partnerschap (overleg)
  • Trouw aan de Feproma-leveranciers
  • Financieel draagvlak bezitten en voldoende middelen bezitten om zijn ‘schakelfunctie’ naar behoren te vervullen.
  • Actieve marketing uitoefenen (promotie, publiciteit, ...)
  • Commerciële vaardigheden in huis hebben
  • Over een ruim en voldoende assortiment beschikken
  • Juiste prijsvorming
  • Logistieke uitrusting
  • Correcte betalingen
  • Marktgegevens verstrekken
  • Medewerking aan de lancering van nieuwe producten en technieken
  • Mede ontwikkelen van methodes voor kwaliteitsverbeteringen
  • Mee instapppen in de informatica-ontwikkelingen
  • Permanente vormingsprogramma’s volgen
  • Aangesloten zijn bij Fema
  • Na-leveringszorg

Deel II.

Wat verwacht een Fema-Handelaar van de Feproma-leverancier?

  • Ethisch handelen
  • Pro-actieve commerciële politiek voeren t.v.v. de bouwhandel
  • Coherente en transparante prijzenpolitiek voeren.
  • Binnen het distributiekanaal kiezen voor professionele handelaren
  • Geen rechtstreekse leveringen (tenzij specifieke producten en toepassingen en na overleg)
  • Bij verkoop via de handel geen rechtstreekse rabatten of commissielonen aan aannemers, promotoren en particulieren toestaan.
  • Vergoeding van de bouwhandelaar in functie van de door hem geleverde dienstverlening.
  • Duidelijke afspraken maken m.b.t. logistiek en diensten.
  • Marketingondersteuning
  • Ondersteuning van productenkennis
  • Leveren van kwaliteitsproducten en ontwikkeling van nieuwe producten en systemen.
  • Correcte en vlugge behandeling van klachten
  • Na-leveringszorg

Deel III.

Wat kunnen de klanten van een Fema-Handelaar verwachten?

  • Ethisch handelen
  • Professionele benadering
  • Efficiënte dienstverlening
  • Verkoop van kwaliteits- en merkproducten, indien bestaande, met BENOR-label of Technische Goedkeuring
  • Voldoende voorraad
  • Uitgebreid technisch advies verstrekken over producten en toepassingen
  • Juiste en competitieve prijs
  • Just in time leveringen
  • Verantwoorde betalingsvoorwaarden
  • Correcte behandeling van prijsaanvragen
  • Goed uitgeruste toonzaal
  • Correcte afhandeling van klachten
  • Na-leveringszorg